spindeljakt!

tja!
idag söndag,, min hellediga dag.. har haft växlande molnighet! så vad gör man då?
kl 9 imorse åkte jag och Pia på en liten tur..
på vägen hem blev vi stoppade av polisen.. registreringsskylten ibak är vikt i kanterna så den ska få plats..
de var tydligen fel! gubben som satte dit den för 3 år sedan har helt enkelt gjort fel.. mindre glad Pia med andra ord ;)
hon sa en gång till mig att jag måste ha kameran med mig alltid när jag är ute och åker med henne..
hade inte den med mig idag då vi åkte först till ett ställe där hon brukar åka och träna med hästarna så de har ja redan kort på..
men hade ju varit roligt att knäppt kort på poliserna ;)

aja .. sen åkte vi hem.. blev bjuden på mat hos Pia och Pedro.. supergott som vanligt !

sen åkte vi till stallet och jag gjorde iordning Atila för lite hoppning!
han var som vanligt väldigt pigg och glad när ja kom fram.. jag tror nog han tycker de är skoj med hoppning ;)

efter de så åkte vi över till grannen på lite öl och lite gott tilltugg..
sen nu hemma !
en bra dag helt enkelt...


nu funderar ni nog vadå spindeljakt?  jo de är ju såhär att jag har sett sjukt stora spindlar här..
såg en mindre för ja en månad sen,, svart med röda ben.
den jagade jag och gjorde mig av med på ett "fint" sett..
nu när ja gick in i badrummet fanns de en till sådan likadan.. den dränkte jag i duschen tills den inte rörde sig mer.. sen efter de vågade ja ta den med Massor med papper.. spolade ner den i toan !

går sen ut i köket.. låg de en liten brödsmula på bordet.. Ytterst liten smula!! då har dom där jäkla små parasiterna jag har vandrat dit ... i en stor klunga.. blir tokig på dom..
och hur många finns de ? har gjort mig av med ett bra antal av dom oxå.. hm

spindel och parasitjakt!! de är mitt nya jobb tror ja! krypbekämpare.
uscha



här är spindeln! detta är den första jag såg..

ja nu vet ni de.. mitt nya yrke,.


nu ska jag sova för de är jobb imorn som vanligt ! får se om dom tar några hästar från mig !??

Bara dom Inte tar Atila.. då blir ja sur på riktigt..
men de ska dom nog inte ha ngn anledning till.

film från jag hoppade idag på Atila finns på fejjan!

hade gött


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback