Policia Federal

hej hej!

hört att de är sommarsverige man ska vistas i nu ? 30+ osv..

först massor med statusar om - usch vilket dåligt väder vill ha sol och värme,..
sen nu när de blivit varmt hemma då står de - usch vad varmt de är.. olidligt !!

hehe man är väl aldrig nöjd eller ?


aja.. själv hade jag 3 grader igår morse.. och ungefär lika kallt nu i morse..
men inte är jag bitter för de.. nepp.. ! på med varma tröjor och myssen !

men på dagarna blir de varmare! =)



Idag är de onsdag.. och mina hästar fick springa på förmiddagen allihopa.. för på em blev de en trip till Policia federal. förlänge mitt visum!

då ska man först till en granne och hämta papper.. betala på banken.. sen gick vi in där på policia..
där var de KÖ! och massa tjingtjongare.. (kineser) överallt..
kölapparna var slut.. och dom sa att dom inte hade tid för oss idag osv..
efter en liten stund så kom de helt plötslgit fram en tjej till mig och gav mig ett nummer.. !?

på tavlan stog de 608 och på lappen jag fick.. 609! tack och bock sa ja!

gick lite före.. fick ngn lapp vi skulle fylla i..
sagt och gjort.. gick vi förbi kön igen .. och efter ett tag var vi färdiga..
allt som allt tog de väl ngn timme..
brukar behöva en hel dag för att fixa de här..

helt otroligt var de ingen som sa ngt att vi gick som vi ville.. ! hehe bra där!
så nu får jag vara här hela 20 dagar längre. känns bra att vara laglig iaf.


btw så har jag fått två nya hästar! har glömt bort att berätta de.. fick ha kvar alla mina och fick två till.. gav tillbaka Cervantes till Ale.

så nu har jag två 3åringar oxå!
en vit och en brun.. supersöta! lite spända bara! ;) fick en liten bockresa på den bruna första dagen.. jag var  väl kanske lite klantig som inte longerade den först!

men sen efter de har båda varit duktiga! så hoppas på ännu bättre imorn..


nu ska jag klä på mig!! springa ner till stallet och hämta mössan som ja glömt.. och sedan krypa ner i värmen ! två varma filtar + två "täcken".. MYS! men de behövs.. för de är kyligt på nätterna.


godnatt!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Alice

HAHA jag sa ju att det skulle vara kallt på nätterna! :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback